Jarrujen Osat ja Tarvikkeet

Bromsdelar, bromsreservdelar och tillbehör till bromsar och bromssystem på gokart.

"Jarrujärjestelmän rutiininomaisen tarkastuksen tulisi olla osa jokaista ratapäivää, olipa kyseessä kilpa-ajo tai pelkkä harjoitus". ”Aloitan ilmeisistä mekaanisista liitännöistä alkaen jarrupolkimesta ja takaisin pääsylinteriin. Kaikki kääntöpisteet tulee tarkistaa liiallisen kulumisen varalta ja varmistaa, että turvatuki (sokkat, pikatapit jne.) ovat paikoillaan. Tarkistan sitten jarrusatulasta ja levystä kaikki fyysiset liitännät runkoon ja akseliin. Jälleen etsitään löystyneitä jarrusatula- tai levypultteja ja varmistetaan, että sokkat ovat paikoillaan."

kuinka tämä tarkastusaika on myös hyvä aika tarkistaa jarrupalojen liiallinen kuluminen ja vuodot, kaksi jarrujärjestelmän yleisintä ongelmaa. "Tämä on hyvä aika tarkastella jarrupalojen epätavallista kulumista tai kitkamateriaalin halkeilua tai 'irrottua' tukilevystä. Tarkista kaikki linjaliitännät vuotojen varalta. Seuraa jarrujohtoa takaisin pääsylinteriin ja varmista, etteivät johdot pääse kosketuksiin telaan tai rungon puristuskohtiin. Tämä voi aiheuttaa katastrofaalisen epäonnistumisen radalla. Palattuasi pääsylinteriin, tarkista liitosten kunto ja varmista, että kaikki on kuivaa ilman merkkejä vuodosta. Jos kaikki tämä on hyvässä kunnossa, ei yleensä ole mitään syytä odottaa jarruongelmia.

Säännöllisten vuotojen tarkastusten lisäksi useimmat jarruasiantuntijat suosittelevat pääsylinterin ja jarrusatulaen tiivisteiden vaihtoa sesongin ulkopuolella. "Olen aina suositellut, että jos autoa käytetään koko kilpailukauden ajan, jarrujärjestelmän tulisi olla osa talvihuoltoaikataulua”. ”Olisi tarkoituksenmukaista purkaa järjestelmä, puhdistaa ja tarkastaa kaikki komponentit. Suosittelisin uusintasarjoja sekä pääsylinterille että jarrusatulalle.

"Jarruneste pyrkii kuivaamaan tiivisteet. Kun tiiviste alkaa kuivua, se aiheuttaa lisää kitkaa reikään, jossa se kulkee. Kitka hidastaa paluumatkaa. Hitaampi jarrupalautus voi aiheuttaa hetkellisen kiihtyvyyden heikkenemisen kaarteista. Vuotava tiiviste tapahtuu syklin lopussa, ei alussa. Jos odotat, kunnes sinulla on vuotava (huono) tiiviste, olet jo kärsinyt viikkojen ellei kuukausien huonosta suorituskyvystä."

”Toinen tärkein syy on lika ja pöly. Tien lika saa tiivisteet huonontumaan samalla tavalla kuin jarruneste. Kilpailutapaamisten väliseen huoltoon tulee ainakin sisältyä pölysuojusten poistaminen ja lian ja pölyn huuhtominen laadukkaalla jarrunpuhdistusliuottimella sekä mastereista että jarrusatulasta. WD-40 chaser on hyvä ylläpitämään voitelu männän reiässä. Vaihda kaikki pölysuojat."


Radne AB, Markörgatan 2, 138 44 Handen.

Organisationsnummer: 556289-7834

© 2022 Radne AB. All rights reserved.