Kitkakytkin on linkki moottorin ja taka-akselin välillä, joka huolehtii itse voimansiirrosta. Se on suunniteltu suojaamaan moottoria, jotta se voi luistaa yhtäkkisessä pysäytystilanteessa.
Mukana kitkarenkaat, ruuvit ja mutterit
Kitkakytkimen asentaminen Rotax Max DD2:n taka-akseliin
On tärkeää, että ruuvit kiristetään oikealla tavalla, jotta ne toimivat oikein.
Kitkakytkimessä on 4 muoviholkkia, jotka sijaitsevat kitkakytkimen ja taka-akselin välissä.
Näin asennus onnistuu:
Pujota kiristin (# 1), aluslevy (# 2) ja kitkakytkin taka-akselin keskelle. Tarkista sitten, että kitkakytkimen pinta on puhdas ja tasainen.
Liu'uta sitten aluslevy, kiristysrengas ja kitkakytkin moottorin reikäakselin päälle suureen kuusiomutteriin kiinnittyen.
Kiristä sitten kitkakytkimen 6 kuusiokoloruuvia momenttiavaimella 8 Nm:iin. Jos sinulla ei ole momenttiavainta, ja mikäli olet kokenut mekaanikko, voit käyttää T-avainta yhdellä kädellä ja kiristää sopivasti.
Jos kiristät kitkakytkimen liian löyhästi, se vaikuttaa ajokokemukseen mutkissa, mutta jos kiristät sitä liian voimakkaasti, on olemassa vaara, että se rikkoutuu. Tarkasta huolellisesti, että takana oleva mutteri on oikeassa asennossa kitkakytkimessä olevassa kuusikulmiossa ENNEN ruuvin kiristämistä.